پیامبراسلام(ص): کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهد رسید(محاسن ص 80)

دفتر آیت الله احدی

دفتر آیت الله احدی

دفتر آیت الله احدی | مرکز تحقیقاتی آموزشی جوادالائمه علیه السلام

امروز: یکشنبه, 02 ارديبهشت 1397

مکتب یوگا چیست؟

مکتب یوگا چیست؟
امروزه چندین هزار مجوز از سازمان تربیت بدنی برای کلاس های یوگا را شاهد هستیم، یوگا گرچه در ابتدا یک ورزش به نظر می رسد اما صرفا ورزش نیست پشت آن عقاید دینی نهفته است یعنی وقتی یوگا می روید کم کم تناسخ را باید بپذیرید، به تدریج دیگر به پیامبر و نماز هم احساس نیاز نمی کنید چرا که به گفته مربیان یوگا تمرکز مورد نیازتان را از طریق یوگا کسب کرده اید و نهایتا به جایی می رسد که یوگا بدیل دین می نشیند.


مكتب يوگا يك نوع تصوف است كه راه نجات را در ترك علايق مادي و توجه تام به روح مي داند؛ آنـان بـراي رسـيدن به اين منظور از مجاهدتهاي جانكاه و رياضتهاي طاقت فرسا استفاده نموده و مـعتقدند از اين طريق مي توان نفس سركش را آرام ساخت در مكتب يوگا بزرگترين هدف , جدا ساختن روح از دنيا و اتصال آن به عالم خودش ( برهمن ) و خداي عالم است و مي گويند اين كـار در تـنـهـا زيـستن انجام مي گيرد فلسفه يوگا از چنگال شرك و دو گانه پرستي رهايي نيافته و بالاخره معتقد است آفريدگار جهان ماده كه داراي نقص و تضاد است، غير از آفريدگاري اسـت كـه عالم ارواح و موجودات بي عيب و نقص را آفريده است البته رياضت، مخصوص مكتب يـوگـا نيست و در هند مكتبها و مذاهبي وجود دارندكه به منظور تسلط بر نفس يا چيز ديگر به رياضتهاي شاق دست مي زنند ; از اين نظركشور هند را كشور مرتاضان مي گويند . ناگفته پيداست كه اين مكتبهاي افراطي از نظر اسلام مردود است . اسـلام هـرگـز راه نجات را در ترك علايق مادي نمي داند ; بلكه علايق مادي را با رعايت اعتدال , وسـيـلـه مـوثـري براي رسيدن به كمالات معنوي مي شمرد و راه تسلط بر هوسهاي نفساني را در ترك مطلق علايق مادي نمي داند . اسلام رياضتهاي شاق را مردود مي شناسد و آنها را ممنوع ساخته است . دو گـانـه پرستي و هر نوع عقيده اي كه بوي شرك بدهد، بشدت از طرف اسلام رد شده و اللّه خداي يگانه آفريدگار همه جهانيان معرفي گرديده است.

 نویسنده و روزنامه نگار: علی اصغر صفه جو

تماس سریع

تصاویر

93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15
93/6/15